pühapäev, 14. veebruar 2016

Vändagängsterid

38. päev -10 °C, Elverum

Eile külastasin taas kohalikku baari. Rahvast oli mõistlikult, mitte üleliia palju ning ossi- kontsentratsioon oli üllatavalt madal. Tutvusin seltskonnaga, kus üks noormees oma 27-ndat sünnipäeva tähistas. Ja tuli lõpuks ära kauaoodatud Venemaa nali. Siiani ei ole keegi Venemaad isegi maininud ega ka uurinud, et mis suhted meil nendega parasjagu on. Ainult ukrainlased arvasid, et kui ma olen Eestist, siis räägin kindlasti vene keelt. Eilne seltskond üritas mind ka selle teemaga vist pigem provotseerida ja soovisid näha, kuidas ma reageerin. Aga ma ei jäänud võlgu ja ütlesin, et nad on taanlased ja Norrat tegelikult polegi olemas ja neil on iseseisvus ainult tänu sellele, et Taani seda lubab ja üldse, nende kuningas on ka taanlane. See võttis neil veidi tuure maha ja said aru, et ega ma ka suu peale kukkunud ei ole. 

Muide, nimi Annika tundub norrakatele millegipärast väga keeruline. Küll olen ma Ainika, siis Niika ja vahel ei suudeta üldse välja öelda. See nimi on ka Norras üsna levinud, aga mul on tunne, et seda hääldatakse siin kuidagi teisiti. Mina ütlen ikka nii nagu Eestis seda öeldakse, aga pean alati mitu korda üle kordama ja mõnele juhmimale selle lausa mobiili toksima. Norrakatel endal on ka päris keerulised nimed, eriti meesterahvastel ja nad hääldavad neid kuidagi naljakalt, sedasi ilmekalt ja nime lõpp tõuseb kuidagi üles, raske on seletada. Meelde jäävadki ainult need nimed, mis ka Eestis levinud, eilsest siis näiteks Christian ja Marius.

Olingi selles seltskonnas kuni baar kinni pandi ja lõpus läksid tüübid ikka väga ülemeelikuks ning hakkasid kahtlast teksti pilduma. Jutt hakkas ikka väga ühes suunas liikuma. Kõigepealt küsisid nad minult, kas ma ka kursis olen sellega, et Norra mehed oma meheau pikkusega maailmas esikohal on. Seejärel rääkisid nad, kuidas nemad ikka viikingid on ja seetõttu ka voodis maailma parimad. Soovitasid mul kindlasti enne Eestisse minekut Norra mees ära testida ja viskasid vägagi ühemõttelisi vihjeid, et see võiks juhtuda täna ja kellegagi neist. Ütlesin neile, et ma ei tea, kuidas Norras asjad käivad, aga meil Eestis sellise jutuga naisi ära ei võlu. Nad tundusid üldse sellised veidi kõrgendatud enesehinnanguga olevat ja pisut liiga heal arvamusel endast. Alguses nad olid üldse kindlad, et ma olen siin selleks, et endale rikas Norra mees leida, sest Eestis on ju kõik nii vaesed. Natuke olid isegi pettunud, et mul nende rahast ja neist endast sügavalt suva oli.

Natuke hakkab ammendama end see üksi baaris käimine. Jah, ma saan seal suhelda, aga see on nii pealiskaudne jutt ja ei paku mulle üldse pinget. Mõni üksik on siiani olnud veidi rikkama sisemaailmaga. Seega ootan külalisi Eestist, et saaks lõpuks rääkida kellegagi, keda ma tean. 

Kommentaare ei ole: