laupäev, 6. veebruar 2016

Raisatud laupäev

30. päev 5 °C, Elverum

Eile käisin väljas, taas üksi. Leidsin küll ka oma kursusekaaslased Lokketist, aga otsustasin siiski kohalike kasuks. Alguses oli baaris päris vaikne, kuid mida kaugemale kell liikus, seda rohkem rahvast kohale voolas. Istusin peamiselt õues, sest siin on õues need välikütjad. Elekter on siin odav, sest Norras kasutatakse 100% taastuvat energiat ja peamiselt hüdroenergiat, sest kiirevoolulisi jõgesid siin jätkub. Osa elektrienergiat müüakse isegi Rootsile, seega võib rahulikult talve suveks kütta.

Tutvusin vähemalt kahekümne inimesega ja vahetasin mitu korda seltskonda. Kohtasin ka oma eelmisel nädalal leitud sõbranna Siljet, kes mind kohe kallistama kukkus. Hästi sõbralikud inimesed elavad siin ja kõik räägivad, et neile meeldib uute inimestega tutvuda. Eks alkohol aitab kaasa, sest norrakas on sarnaselt eestlasele kaine peaga suhteliselt vaoshoitud ja häbelik. Ja kõiki huvitab, et mida ma siin teen ja kas ikka meeldib ning nad löövad kohe näost särama kui neid ja nende kodulinna kiidan. Eile mulle öeldi jälle, et olen hea inimene ja minusuguseid on vähe. See on kuidagi naljakas, esimene kord ma ei teinud sellest suurt numbrit, aga nüüd mõtlen, et huvitav, mis inimestega nad siis lävivad, et ma neile niivõrd hea kogu aeg tundun. Enda arust olen täitsa tavaline sõbralik inimene.

Viimase seltskonnaga liikusime kellegi juurde aftekale, ehk siis külastasin esimest korda kohaliku inimese kodu. Päris noored olid need inimesed selles seltskonnas. Aga ma ei paista nende kõrval väga vana välja, sest millegipärast siinsed inimesed vananevad kuidagi kiiresti. Kahekümnestel on juba suured vaod otsa ees, mis paneb mind mõtlema, et nad vist kergitavad kulme tihedalt. See on kuidagi ühtne joon neil kõigil ja eriti just meesterahvastel. Veel olen märganud, et ninad on tüüpidel kõigil ühesugused ja sellised suuremat sorti, kõik oleks nagu ühe pere lapsed. Naised tunduvad mulle samuti kõik sarnase näoga ja eristuvad peamiselt teistsuguse päritoluga inimesed. 

Täna andis eilne end kergelt tunda, seega magasin päeva lihtsalt maha. Aga ei ole hullu, sest kohe tuleb nädalake puhkust ning siis saan jälle oma rännakutega jätkata. Varsti on muidugi kõik nurgatagused siin Elverumis nähtud ning siis peab hakkama vist teisi linnu vahelduseks külastama. See aga võtab raha ja seda mul väga ei ole. 


Tänane leid


Õues on sula



Kommentaare ei ole: