teisipäev, 2. veebruar 2016

Ettevalmistused lastega tegelemiseks

26. päev -4 °C, Elverum

Nagu ma eile mainisin, siis täna sportimist ei toimunud, vaid tegime ettevalmistusi edasiseks. Esimesed kolm tundi valmistasime ette reedest koolipäeva Elverum Ungdomsskoles, ehk kohalikus põhikoolis. Jaotusime kolme gruppi, igas grupis kuus inimest, ning mõtlesime välja tegevusi, millega sisustada poolteist tundi 14-16-aastaste laste koolipäevast. Kokku peame oleme õpetajad viiel nädalal ning iga grupp sai erineva nädalapäeva, kaks päeva veebruaris ja kolm märtsis. Meile sattus reede ja igal nädalal on erinevad ülesanded. Esimesel nädalal tutvume ja mängime. Teisel õpetame, kuidas ehitada ja planeerida laagriplatsi. Kolmandal nädalalal õpetame nad matka planeerima ja kaarti lugema, neljandal planeerime matka ja viimasel nädalal läheme koos lastega väliööbimisega matkale, kus siis kõik oma oskused proovile saavad panna.

Täna planeerisime oma esimest reedet. No ma natuke kardan seda, mis saama hakkab ja neid lapsi on siiski korraga kuni 40. Vanus on ka selline tore. Vahepeal saabus e-mailile norra keele kursuste ajakava ja kaks reedet kattuvad, mis tähendab, et kui keegi minuga selleks ajaks gruppi nõus vahetama ei ole, tuleb keelkursustest loobuda. See oleks ikka väga halb ja viiks mu tuju tükiks ajaks nulli. 

Järgnevad neli tundi tegime plaane järgmisel nädalal algavatele olümpiamängudele. Jah, tegu ongi reaalsete olümpiamängudega, küll noorte omadega, aga siiski. Tegu on päris suure üritusega. Mängudel osaleb ligi 1100 sportlast 70-st riigist, kelle vanus on vastavalt alale 15-18 aastat. Eestist sõidab siia 28-liikmeline delegatsioon, kuhu kuulub 17 sportlast, 10 treenerit ja tugipersonali liiget ning üks mängude „Young Ambassador“ programmis osalev vabatahtlik. Esimesed Noorte Taliolümpiamängud toimusid 2012. aastal Innsbruckis Austrias. Täielikus teadmatuses olen ikka elanud, aga nii juhtub, kui ei ole just kõige suurem tugitoolisportlane.

Seltskond jaotati kahte gruppi ja Lillehammeris viibime me erinevatel aegadel, 5 päeva üks grupp ja 5 päeva teine. Oleme seal nö vabatahtlikud ja viime läbi erinevaid töötubasid. Kogu selle aja ööbime samasuguses lavvus, kus ma juba ühe korra olen maganud. Õnneks on meil seekord võimalus kasutada tualette ja pesta saame ka ennast. Vaba aega on hästi palju, seega sellel ajal, kui ei pea laagris olema, võime vaadata erinevaid võistlusi, sest tasuta ligipääs on igale poole. Telekast ei ole mulle spordivõistluseid meeldinud kunagi vaadata, aga ehk koha peal on veidi teine tunne. Ma peaksin vist jube rõõmus olema, aga kuidagi nagu ei ole. Võib-olla sellepärast, et ma täna veidi sisemiselt ärritusin.

Ma pole kunagi eriti nautinud grupitööde tegemist. Ma suudan meeskonnas töötada väga edukalt, aga ainult sel juhul kui igal ühel on mingi oma ülesanne ajada. Kui sa aga pead üheksa inimesega koos mingit ajakava paika panema, siis üksi suudaks selle kümme korda kiiremini ära teha. Ma pean ennast päris heaks planeerijaks ja ma ei kannata üldse kui lihtsale asjale keeruliselt lähenetakse. Täna aga just seda tehti. Ma proovisin ikka vahepeal sõna sekka öelda, aga mu jutt kadus lihtsalt sellesse üldisesse mulinasse ära. Pooled ei suutnud ülesandele keskenduda, sest vahepeal oli vaja oma kaasmaalasega omas keeles nalja teha või vastassugupoolega flirtida. Eks ma olin õhtuks juba väsinud ka ning see lisas veidi õli tulle, tahtsin lihtsalt sellega juba ühele poole saada. Väliselt suutsin ikka rahulikuks jääda, aga seesmiselt olin päris tugevalt ärritunud. Mingi üüratu aja peale saime selle ajakava siiski lõpuks paika ning minu ülesandeks jäi koos Tilli ja Nielsiga reedel ja laupäeval varjualuse ehitamise töötuba läbi viia. 

Töötoad on mõeldud külastajatele ja peamiselt lastega külastajatele. Meie laager on täpselt hokiväljaku kõrval, seega näen arvatavasti esimest korda elus ka hoki ära, mitte, et ma eriline fänn oleksin. Lillehammerisse ja tagasi peame oma kuluga saama ning söök tuleb ka endal muretseda. Tegelikult ma olen kindel, et kui juba seal olen, siis mulle väga meeldib ja see tänane maast maas tuju on lihtsalt ajutine nähtus, mis tingitud 7 tundi järjest umbses ruumis istumisest. 



Kommentaare ei ole: