reede, 15. jaanuar 2016

Tutvun kohalikega

8. päev -17 °C, Elverum

Tänane päev on läinud niisama olesklemise nahka, seega kirjutan parem eilsest. Sünnipäev algas juba kell 5. Kui ma kahe paiku koolist saabusin, olid ettevalmistused täies hoos. Solin küpsetas ja mässas, minul oli tegemist, seega appi minna ei saanud. Umbes kuue paiku, kui hakkasid saabuma minu kursusekaaslased, liitusin ka mina seltskonnaga. Seekord olin targem ja jõin ainult õlut, et ei juhtuks nagu eelmine kord ja ma oma naljadega liiale lähen. No ühe tillukese viinatarretise sõin ka, ikkagi sünnapidu. Sõin esimest korda elus porgandikooki ja see oli nii kuradi hea, eriti, et ma ei ole just kõige suurem magusasõber. Jälle pean nurisema siinsete inimeste äärmiselt halva muusikamaitse üle. Johan Tšehhist üritas küll vahepeal rokilainele minna, aga kauaks seda rõõmu ei jätkunud, suht kiirelt pandi jälle mingi ebamäärane tümakas peale. Ega seda muusikat tegelikult üle selle loba väga kuulda ei olnudki, sest kasutasime mu väikest kaasaskantavat kõlarit. 

Veidi enne üheksat seadsime sammud joomakeldri poole, koha nimi ongi kusjuures Basement. Viktoriin pidi algama kell 9, aga nihkus vähemalt tunnikese edasi. Igaüks pidi maksma 20 NOK (2,10€) ning lauapeal oli korv, kuhu tuli panna oma mobiilid, et vältida sohitegemist. Mina enda oma ära ei andnud, sest tahtsin pildistada ja niikuinii ma seal midagi vastata ei osanud, sest teemaks oli Pixari filmid ning Disney. Kokku oli kolm vooru: Pixar, Disney ning muusika nende filmides. Vooru alguses toodi kõik küsimused korraga lauda ning loomulikult olid need norrakeelsed, kuid Solin tõlkis need meile arusaadavasse keelde. Lara, kes on pärit Šveitsist, teadis peaaegu kõiki vastuseid, millega ta teenis minult kohe kolm hüüdnime: Disney genius, Disney princess ja Disney babe. Mina oskasin vastata muusikavoorus ühele küsimusele, sest tundsin ära Elton Johni ning kuna teemaks oli Pixar ja Disney, siis eeldasin, et see on filmist Lion King. Kes lõpuks selle mäluka võitis, ma ei saanudki teada, sest lahkusin enne võitjate väljakuulutamist.


Seisev tüüp on meie kursuse kloun
Lex (kes pole kunagi kivi proovinud) Hollandist


Lara the Disney Princess


Lara, Rebeca, Amanda, Till


Kus mujal ikka uusi tutvusi sobitada, kui mitte tualetis oma korda oodates. Kaks Norra tsikki olid väga lummatud mu silmadest ja kuuldes, et olen from Estland, siis kutsusid kaasa mind baari nimega Lokket, kuhu nad isegi suundusid. Mõtlesin, et miks mitte, sest kui suhtled ainult rahvusvaheliste tudengitega, siis jääbki see Norra elu nägemata. Tüdrukud olid väga abivalmis, purjus ka muidugi. Baar ei olnud kaugel, hoidsin hoolega silmad lahti, et hiljem ikka koju oskaks minna. Ilm oli päris krõbe ja ekslemisele ruumi ei oleks jätkunud. Üks tüdrukutest ütles, et kohe kui ma koju tahan minna, siis ta helistab oma boyfriendile ja see tuleb ja viib mu autoga koju. Keeldusin viisakalt, aga väga armas temast muretsemast.

Kohale jõudes lükati kohe kuskile lauda, kust nad ka ise kedagi ei teadnud. Lauas oli kari Norra tüüpe ja üks tüdruk, vahepeal mõned näod vahetusid. Mingi hetk olid mu isehakanud sõbrantsid kadunud ja jäin üksi oma uute sõpradega. Ülejäänud õhtu suhtlesin põhiliselt ühe tüübiga, nimeks tal Adrian. Oli väga huvitav, sest nägin seda teistsugust Norrat, sellist, mida otsima tulingi. Küsisin Adrianilt, et kuna Norras on mitu ametlikku keelt, siis millist nemad kõnelevad. Tüüp oli väga üllatunud, et sellist asja tean, sest isegi keskmine norrakas ei pidavat teadma, et neil erinevaid dialekte kõneletakse. Seda ma muidugi ei usu, sest vaevalt need norrakad nüüd nii lollid ka on. Küsiti, et miks ma just Norra valisin, et see on ju nii mõttetu koht, külm ja pime ja kõik on nii kallis ning midagi siin teha ka ei ole. Ütlesin, et Eestis on ka külm ja pime ja Norra on väga ilus ja minu arust on siin küll nii palju teha, et kõike ei jõuagi ära teha. Proovisin ka esimest korda elus snusi ära ja võin öelda, et väga rõve oli. 

Norrakad ei ole millegipärast üldse uhked oma riigi üle, pidevalt on kuskilt kuulda nurinat. Küll ei meeldi ilm, siis ei meeldi hinnad, valitsus on nõme jne. Sellist suhtumist kohtab ka Eestis, peamiselt internetifoorumites, õnneks olen ma oma sõbrad kuidagi alateadlikult hästi valinud ning nemad teavad väga hästi, et ei ole sel elul seal Eestis häda kedagi. Eks mujal tundub rohi alati rohelisem ja taevas sinisem. Adrian rääkis, et kõik norrakad on lollid, keegi raamatuid ei loe, kellegagi millestki rääkida ei ole ning kõigil on liiga palju raha ja kõik joovad liiga palju. Ütlesin, et ta ju ise ka norrakas, väidab ju seljuhul seda ka enda kohta. Seletasin talle, et see on igal pool nii, lollid jäävadki rohkem silma, tegu ei ole mingi Norra eripäraga ja vast neil ka ikka mõni teravam eksemplar leidub. Eks ta on noor ka veel, vanemaks saades hakkab vast asju teisest küljest nägema. Soovitasin tal märgata rohkem positiivset ja mitte keskenduda sellele, mis ei meeldi. Sellise suhtumisega elan mina ja väga hea on olla peaaegu koguaeg igal pool. 

Muide, mu korterinaaber Amanda oli kunagi iluuisutaja ning on käinud Tartus Lõunakeskuses esinemas. Ta ütles, et see oli nii lahe koht, tema uisutab ja inimesed ostlevad ümberringi. Lõpetuseks jälle mõned klõpsud, mis erinevatel päevadel tehtud.


Lahe, et saad kasvõi kaks krevetti osta, kui tahad


Iseteeninduslik saiaviilutaja igas toidupoes


Meeste WC Basementis


Laud on lumega samal tasapinnal,
natuke nagu elaks keldris


Norra pikim jõgi Glomma


Posten ehk post


Tabloolt saab vaadata, mis ruumis loeng toimub


Sõjaväebaas


Skysstasjon ehk rongijaam


Teised ühiselamud

Kommentaare ei ole: