neljapäev, 14. jaanuar 2016

Kohanen

7. päev -17 °C, Elverum

Ja ongi nädal täis. Täna nägin unes, et Norra baaris lasti Taukari Segaseid lugusid, mul on vist väga suur trauma selle lauluga. Loomulikult laulis see terve ülejäänud päeva mu peas. Ei saa ka siin ilma Taukarita. Käsi on parem, paistes veel on, kuid punetus hakkab ära kaduma ja ei valuta enam. Tundub, et tegemist oligi allergilise reaktsiooniga millelegi. Veider, sest ma ei tea end olevat ühelegi asjale allergiline, aga tuleb välja, et miski siin Norras on, mis mu kehale ei meeldi. Kui teaks, mis see on, prooviks vältida. Pean mainima, et magan siin väga hästi, nii kui voodisse kukun, kohe magan. Ei tea, kas asi on väsitavates päevades või voodi asetuses või südamerahus, aga raamatut ma enam magama jäämiseks ei vaja. See on hea, sest mul pole ei raamatut, ega ka lampi, millega seda lugeda.

Esimene loeng oli Outdoor leadership. Oli taas huvitav ning neljastes gruppides tegime ka esimese grupitöö. Ülesanne oli mõelda võimalikult palju iseloomuomadusi ja oskusi, mis võiksid olla sellistel inimestel nagu õpetajad, turismiga tegelejad ja rahvatervise eest hoolitsejad. Olin grupis koos kahe Tšehhi tüdrukuga ja Ukraina poisiga. Ütleme nii, et meil ikka tuli neid omadusi ja lõpp läks lausa huumoriks ära. Hiljem siis lugesime need ette ja arutlesime kõik koos nende üle. Oli huvitav kuulda, mida teistele on koolis õpetatud. Väljakad on ikka kõvasti avatumad kui eestlased, kõik võtavad julgelt sõna ja tihti tekib olukordi, kus kõnelejaid on rohkem kui ära kuulata jõuaks. Eesti loengutest mäletan, et kui küsiti, kas küsimusi on, siis pea alati oli piinlik vaikus ja kõigil suu vett täis, kaasa arvatud mul endal. Minuga on muidugi see, et mul polegi midagi küsida tavaliselt, kõik on niigi selge või mõtlen, et uurin pärast ise välja.

Täna oli väidetavalt -22,5 kraadi külma, minu nutifon näitas küll midagi muud, aga päris krõbe oli tõesti. Pidime minema uisutama, aga selliste külmakraadidega millegipärast siin välja sportima ei taheta minna, seega kasutasime seda aega kasulikult ning puhastasime ära enda suusad. Bensiini ja paberiga nühkisime maha eelmise aasta vaha. Läks riimi lausa. Mingi päev siis peame neile uue vaha peale määrima, otstesse libisemisvaha ja keskele pidamisvaha. Vahad peame loomulikult ise ostma. Kurat, ma ütlen, mulle ei ole absoluutselt selliseid väljaminekuid vaja. Mulle ei jõua kohale, miks ma pean maksma asjade eest, mis on õppetööks vajalikud. Eesti va vaene riik jõuab selliste asjade eest ikka ise maksta. Siin tuleb kohustuslike väljasõitude trantsport ka ise kinni plekkida. 


Oma suuskade eest tuleb hoolt kanda


Wax off


Esmaspäeval läheme esimesele pikemale tripile. Ööseks ei jää, sest testime alles varustust, et oleks teada, mis on vaja välja vahetada. Nagu mul oleks raha, et siin midagi välja vahetada. Räägiti jälle, et on vaja, et alumine kiht oleks villane. No ei ole seda raha võtta, et endale neid villaseid asju osta, see eeldaks jälle vähemalt 200-eurost väljaminekut. Seega katsun oma aktiivpesuga hakkama saada ning loodan, et mingit passimist kuskil ei tule, sest siis võib küll külm hakata. 

Ega täna pikka loba polegi, sest siin korteris toimub jälle pidu - Solin 22. Hiljem joomakeldris veel miski viktoriin ka. Elutoast juba tümakat tuleb ning viinatarretised sulavad.

Kommentaare ei ole: