esmaspäev, 18. jaanuar 2016

Spordin mõnuga

11. päev -20 °C, Elverum

Tänane päev algas kell 9 ning esimene loeng oli Outdoor life. Tutvusime meie teise õppejõu Lisega. Lise on pärit Elverumist, kuid viimased aastad Põhja-Norras elanud. Järjekordselt on tegu väga meeldiva inimesega. Siin vist ei ole kombeks õpetajaks hakata kui sul puudub kutsumus või suhtlemisoskus. Ja mis kõige lahedam, tal on koer, kes samuti meiega koolis käib. Alustuseks jaotusime paaridesse ning küsisime üksteiselt küsimusi, hiljem kandsime teistele ette, mida me siis teada saime. Mina olin paaris Johaniga ning suutsin muidugi ta nime Jonaseks rääkida. Seejärel pidime oma paarilisele enda seljakoti sisu ette näitama, et näha mida me tänasele retkele kaasa võtsime. Lõpetuseks rääkisime riietusest ja varustusest. Õppisime, kuidas seljakotti pakkida ning mida kaasa võtta. Riietuse puhul on oluline, et ei higistaks, seepärast ongi oluline, et kõige alumine kiht oleks villane ning selle peal siis midagi, mis niiskuse eemale juhib. Norras on ütlus - kui sa higistad, siis sa sured. Järgnev nimekiri on pigem mulle endale, aga ehk läheb mõnel teiselgi vaja.

Mida võtta kaasa ühepäevasele talvematkale?
  • Vesi (talvel on ka alati võimalus lund sulatada)
  • Soe jook termoses
  • Söök (midagi, mida saab kiirelt süüa)
  • Pealamp + lisapatareid
  • Istumisalus või õhuke magamismatt
  • Nuga
  • Päikeseprillid
  • Suusaprillid
  • Hügieeniline huulepulk
  • Külmakreem, mis ei sisalda vett
  • Päikesekreem, mis ei sisalada vett
  • Midagi, millega tuld süüdata
  • Esmaabivahendid
  • Kaart veekindlas kaarditaskus
  • Kompass, GPS
  • Nöör, teip
  • Vile
  • Käesoojendajad
  • Labidas
  • Tagavarasokid
  • Desinfitseerija
  • Igaks juhuks tagavaraks üks soe riideese

Siin olles ja suure seltskonnaga matkates ma kindlasti kõiki nimekirjas olevaid asju kaasa vedama ei hakka, sest mul ei olegi neid kõiki. Veel rääkisime nippidest, kuidas mitmepäevasel matkal ilma tuld tegemata riideid ja jalanõusid kuivatada. Näiteks saapad saab kerge vaevaga kuivaks, kui neisse teeküünlad sisse põlema panna. Hästi ettevaatlikult muidugi, sest isegi märgade saabastega on mõnusam kõndida kui põlenud saabastega. 

Pärast väikest minieinet suundusime õue. Poolteist tundi mängisime suuskadel erinevaid mänge ning tunnen, et suusatamine hakkab taas käppa tulema, sest viimati suusatasin siiski, kui olin 13. Oli äärmiselt lõbus ja mulle täitsa meeldib see eneseliigutamine. Mänge mängime me kahel põhjusel, aitab keha soojaks saada ning valmistab meid ette selleks, kui tulevikus lastega peaksime tegelema. On ju vana tuntud tõde see, et mängides õpib kõige kiiremini.


Teeme rada, et saaks mänge mängida


Mängime


Tund aega pausi ning suundusime sellele niinimetatud pikemale tripile, mida ma nii väga ootasin. Kas mõnda kilomeetrit suusatamist saab pikaks reteks nimetada? Vist mitte. Hommikul kujutasin ette, et suusatame pikki tunde kaunis looduses, vahepeal sööme võileibu ning rüüpame kuuma kohvi. Aga jah, tegelikkuses suusatasime kooli juurest veidi eemale metsa vahele ning seal siis läksime kilomeetripikkusele ringile, kus mõned suusatasid ühe, mõned mitu ringi. Oli ka väike intsident. Millegipärast otsustas üks meist, et tema suusatab seda ringi teistpidi kui teised. Viimasel pikal laskumisel oli mul päris suur hoog sees ning siis ta mulle jalgu jäigi. Andsin juba kaugelt märku, et olen tulemas, aga ta vist ei tea neid suusatamisreegleid, et ei passita rajal ees ja tuima näoga lihtsalt seisis edasi. Mul ei jäänud muud üle kui neist rööbastest hoo pealt välja hüpata ja külg maas edasi liikuda, teine variant oleks olnud lihtsalt talle sisse sõita. Aga see oli kõigest pisisasi ja väga lahe oli sellegipoolest.


Osa seltskonnast


Hästi veider ilm oli täna hommikul


Nagu siitki näha


Mängime


Õppejõud Lise 


Veel seltskonda


Johan ja kutsu


Sõber


Täitsa mina


Till, Lex, Rebeca


Lõpp


Sõber


Silm särab ja krae härmas


Nüüd tuleb kolm vaba päeva ja ei teagi mida selle sülle kukkunud ajaga peale hakata. Kindlasti lähen jälle sinna saarele ja vabaõhumuuseumi kavatsen ka risti-põiki läbi käia. Kui veab, jõuan ehk isegi uisutama, sest siiani ei ole seda ikka veel teha saanud. No ja loomulikult endiselt need koolitööd, millest mõnega olen juba ühele poole saanud, aga siiski mitte kõigiga. Ja järgmisel teisipäeval läheme esimesele ööbimisega suusamatkale, ei jõua juba ära oodata.


Lise ja ta koer

2 kommentaari:

nana ütles ...

Kui sa suusatamisest edasi kirjutad, siis ma pean ka üle 10 aasta suusad alla ajama :D

Unknown ütles ...

No mis teha, me muud ei tee siin :D