esmaspäev, 9. mai 2016

Suvi

106. päev 23 °C, Elverum

Täna läksin selle järve äärde, mille ma talvel avastasin kui otsisin kohta, kuhu me lastega ööseks pidime minema. Teadsin, et seal on ujumiskoht ning palju ruumi. Lootsin leida eraldatud nurgakese, kus rahus raamatut lugeda. Kõige eraldatum koht oli tol hetkel ujumissild, kuid mitte kauaks. Ma väga enne kella kolme ei taha päikese kätte minna, seega jõudsin ajaks kui lastel oli kool just läbi saanud. Kümme minutit sain lesida, siis läks hullem möll lahti. Mängiti kulli, joosti üle minu, vahepeal pritsiti veega. Sild kõikus mõnusasti. Ei viitsinud enam kohta ka vahetama hakata, sest arvasin, et ega nad kaua ei jaksa, aga jaksasid kõik see kaks tundi, mis ma seal olin.


Rand


Ujumissild


Ega see ausalt öeldes ei häirinudki mind väga, aga hakkasin mõtlema hoopis sellele, kuidas neil lastel ikka vedanud on, et nad saavad oma lapsepõlve mööda saata sellises kohas, kus on nii jõgi kui järv. Mina kasvasin üles Märjamaal, kus lähim veekogu oli 9 kilomeetri kaugusel asuv Kasari jõgi, mida meie küll kutsusime Sipa jõeks, sest ujumiskohad asusid Sipa külje all. Veidi lähemal asus ka Konnaveski oja, kuid seal käidi rohkem autosid pesemas kui ujumas. Mingi hetk ehitati ujula ja siis veetsimegi oma suvepäevad seal. Vahel, kui talved olid lumerikkad, oli kevadeti Märjamaa järtades (karstijärve nõgu) suurvesi ning rohumaad vee all. Oh seda rõõmu kui kevadine kuumalaine samale ajale ajale sattus. Siis ehitati parvi, ujuti, päevitati ja kujutati endale ette, et meil on ka veekogu. Kogu see lõbu kestis umbes kaks nädalat, siis kadus vesi ära. Nii et jah, Elverumi lapsed on õnnega koos, et neil tervelt kaks veekogu on ning ei pea kevadeti heinamaal ujuma, vaid saavad seda normaalse inimese kombel ikka päris rannas teha. 

Kuigi jää kadus siin kandis vist alles eelmisel nädalal ära, ujusid täna kõik nii nagu poleks jääd kunagi olnudki. Jube kiusatus oli ka endal vette ronida, sest vahepeal kiskus täitsa palavaks, aga ei viitsinud ja pealegi mul on selle aasta esimene ujumine juba tehtud, nii et enam ei ole kiiret, las soojeneb see vesi veel mõned päevad. Teisi oli tore jälgida sellegipoolest, kõik hullasid ja lõbutsesid, eriti lapsed.


Täitsa võõrad inimesed


Täitsa võõrad lapsed


Kanuu turvab ülejärveujujaid

Kommentaare ei ole: