neljapäev, 5. mai 2016

Ootamatu püha

102. päev 15 °C, Elverum

Ärkasin selle peale, et voodi ujus. Ei, mitte märg ei olnud, vaid konkreetselt ujus. Kolm päeva vee peal annab ikka tunda. Vahepeal ujuvad muud asjad ka, näiteks kirjutuslaud või tool. Keha valutab endiselt ning kohal on ka ohatised. Suplus jääkülmas vees on oma töö teinud. Olemine on ka kuidagi uimane ja väsinud. Tavaliselt olen pärast matku energiat täis, kuid see kord on teisiti. Midagi hullu ei ole ja läheb vast paari päevaga üle.

Täna olen tegelenud peamiselt asjade lahti pakkimisega, mida ma tavaliselt olen ikka samal päeval teinud, mitte homsesse lükanud, aga eile suutsin ainult pesu ära pesta ja magamiskotid kuivama riputada. Kuna matkale minnes jäi minust maha korralik korralagedus, siis tegelesin veidi ka koristamisega. Umbes nelja paiku mõtlesin, et võiks lõpuks hommikust süüa, selleks pidin aga poodi minema, sest kodus ei olnud midagi. Extra poe ukse taga seistes aga uksed ei avanenud, mõtlesin, et andurid ei hakka minu peale tööle ja tükk aeg vehkisin seal, kuni aru sain, et vist ikka suletud on. Vaatasin siis veidi ringi ja linn tundus kuidagi vaike ja tühi. Selge, mingi püha on. Vana hea Google aitas hädast välja ning tegu on taevaminemispühaga. Eestis seda ei tähistata, aga siin ongi neid kristlikke pühasid tunduvalt rohkem. SIIT saab näha kõiki Norras tähistatavaid pühi, nii punaseid kui mitte punaseid. Näiteks maikuus on neil 5 punast püha, õnnelikud inimesed, need Norra töölised. 

Korraks tuli paanika, et mis ma nüüd siis teen, kõik poed kinni ja mul pole kodus midagi. Siis meenus see kahe kitsa vahekäiguga Kiwi seal teisel pool jõge, mis ainukesena pühapäeviti lahti on ning nagu täna selgus, siis ka pühade ajal. Seal on valik tõesti ainult hädapärane ning midagi ma sealt hamba alla ka leidsin, nii et päris nälgima ei pea. Õppetund missugune, tasub ikka kurssi viia end selle riigi pühadega, kus parasjagu elama pead. 

Kommentaare ei ole: