reede, 1. aprill 2016

Esimene eksam - tehtud

67. ja 68. päev 8 °C, Elverum

Eile ei olnudki aega kirjutada, sest päeval tegelesin oma portfoolioga ja õhtul valmistusin tänaseks eksamiks. Korra tegin ka kiire tiiru poodi, sest mune oli vaja. Munad on siin väga erineva hinnaga, 12 muna maksab 2-5€. Kodupoes olid odavad otsas, seega läksin teisele poole jõge, kuid tühjus laiutas sealgi ning pidin ikka 3.50€ välja käima. Leidsin vaid sildi, millel oli kirjas, et 3 pakki mune kliendi kohta ja siis tuli meelde küll, et pühad olid ju. Mäletan, et üks aasta oli Eestis ka munakriis lihavõtete ajal ja edaspidi rakendati sama süsteemi, et kindel arv mune kliendi kohta.


Munakriis


Eelnev oli veidi teemaväline ja palju olulisem on see, et täna sain sooritatud oma esimese eksami. Oli pikk ja tegus päev ning nõnda väsitav, et koju jõudes kohe magama keerasin. Kell 7.45 pidime kooli juures olema, et suusad haarata ja Budori poole sõitma hakata. Kuna bussis enam ruumi ei olnud, siis mina pidin sinna ja tagasi sõitma koos selle teise eksamineerijaga, kes mind teel erinevate küsimustega pommitas. Minnes küsis, et kas olen ka elevil, mille peale ma esmalt vastasin, et jah, kuid olles pisut järele mõelnud, vastasin, et tegelikult mitte. Tagasi tulles uuris ta, millega ma Eestis tegelen ning milliseid kohti ma soovitaksin tal külastada kui ta kunagi peaks Eestit külastama. Budoris toimus märtsi alguses ka meie winter activity day ning kuna madalamatel aladel lund enam praktiliselt ei ole, siis oli see ainuvõimalik koht, kus eksamit sooritada. 

Eksam ise nägi välja selline, et igale ühele oli määratud pool tundi, millest 20 minutit kulus kursuse läbi viimiseks ja 10 minutit küsimustele vastamiseks. Eksamit tegime kordamööda ning need, kelle kord parasjagu ei olnud, olid siis niiöelda õpilased, kellele eksamisooritaja oma kursust läbi viis. Eksamineerijaid oli kaks - Gaute ja see teine noormees, kellega ma juba autos tutvusin. Nemad lihtsalt vaatasid kõrvalt ja tegid samal ajal märkmeid. Nagu ma juba üleeile mainisin, siis mina olin esimene ja teemaks oli murdmaasuusatamine ning erinevad tehnikad vabatehnika stiilis. Arvestades, et mul ei vedanud ei teema, olude ega järjekorranumbriga, läks mul isegi enam-vähem hästi. See on muidugi vaid minu subjektiivne hinnang ja tulemused saame teada alles kahe nädala pärast. Tänane osa moodustab hindest 60% ning 40% kirjalik osa, milleks on eilne raport ja uurimistöö teemal põhjamaade talispordi ajalugu (lisaks näited enda riigi kohta). Uurimistöö tähtaeg on 4. aprill ja sellega teen algust homme. 

Kuigi päeva jooksul kiskus ilm päris soojaks ning ka lumi hakkas sulama, siis mina pidin oma osa läbi viima põhimõtteliselt jääl. Jää tähendas seda, et ka pisema kalde puhul sa lihtsalt libisesid mäest alla ja pidid tegelema sellega, et pidama saada, muidu oleksid lihtsalt tohutu kiirusega seitsme tuule poole tuhisenud. Väga raske oli oma kursust nii läbi viia, sest eks te proovige ise suuskadega jää peal uisku lasta. Kui kirjalikus raportis pidime kava koostama 45-minutiliseks kursuseks, mis sisaldas soojendust, põhiosa ja lõpetamist, siis täna anti aega selle läbi viimiseks vaid 20 minutit. Kui teised said ülesandeks tutvustada ainult ühte elementi, siis minul "vedas" niimoodi, et pidin õpetama kõiki levinumaid vabatehnika võtteid. Kuna aega oli vähe, siis saingi iga elementi vaid ühe korra ette näidata, lasta see neil järgi teha ning juba oligi aeg otsad kokku tõmmata. Vastasin veel küsimustele ning oligi minu etteaste tehtud. Kuigi mulle esimene olla ei meeldi, on sellel siiski oma pluss, saab asja kiirelt kaelast ära. Veel hullem oleks olnud olla viimane.


Jääväli


Natalie


Budor


Paus


Seltskond


Kuna meid oli kokku 9 (teised 9 tegid eksami juba eile ära), siis olime pidevas liikumises vähemalt 4 tundi. Füüsiliselt ei olnudki tegelikult väsitav, aga lõpus tekkis kerge tüdimus, sest harjutused hakkasid korduma ja kõht läks tühjaks. Tegin küll võileivad kaasa, aga sellise rapsimise peale isutas vähe toekama eine järele. Sellegipoolest oli väga lahe päev, ilm oli lihtsalt suurepärane ja nalja sai kõvasti, eriti lõpus, sest kui inimesed on väsinud, siis on ka naljad vastavad. Kuna päike paistis terve aja, siis nägu on kergelt põlenud ja ka päikeseprillid suutsin endale pähe päevitada. Hoidsin neid küll vahepeal eest ära, aga abi ei miskit. Koju tulles määrisin näo Mari-Anni saadetud sheavõiga kokku, et suuremat kahju ära hoida. Punetab küll, aga vähemalt ei kipita. 

Kui üldiselt rääkida, siis tõesti on kätte jõudnud kevad. Tänavaid puhastakse liivast ning pottides õitsevad nartsissid. Õues on näha rohkem inimesi liikumas ja linnud laulavad. Ootan juba, et tekiks rohkem vaba aega, et saaksin taas oma jalutuskäikude juurde naasta. Mis siis, et see Elverum mul suures osas läbi kõnnitud on, kevadel on kõik teisiti.


Kõik, mis lummememmest järel


Glomma eile


Õitsevad


Kevad

Kommentaare ei ole: