neljapäev, 14. aprill 2016

Viimane norra keele tund

81. päev 4 °C, Elverum

Hommikul oli maa valge ning taevast sadas märga lund. Loodan, et selline ilm kauaks kestma ei jää, sest tulemas on kolm vaba päeva ja plaan oli taas Elverumi avastama minna. Tänane päev algas loenguga. Midagi uut me ei õppinud, vaid rääkisime meie portfooliotest ja põhiliselt nendest, mis tulemas on. Minu õnneks saime teada, et portfooliod ei tohi olla liiga pikad. Mul on alati see probleem, et ei oska pikka juttu ajada. Teen lühidalt ja konkreetselt. Ega mulle ei meeldi teiste pikk jutt samuti, tihtipeale kuulan kedagi ja omaette mõtlen, et kuidas ta viitsib nii pikalt seletada midagi, mille saaks kokku võtta kolme lausega. 

Eile sain lõpuks ka tagaside oma esimese portfoolio kohta ning oh seda rõõmu, see oli ülipositiivne. Sain kohe kõvasti enesekindlust juurde, et oma järgmisi kirjalikke töid teha. 29-ks aprilliks on vaja taas kirjutada kaks portfooliot, üks olümpiamängude ning teine mägede kohta. Plaan on seekord varem algust teha, aga tundes ennast, kardan, et lükkub jälle sinna tähtaja kanti. Seekord peame kasutama ka oma isiklikke märkmeid ning viitama nendele. Ma ei ole olnud väga usin märkmikutäitja, vaid üksikuid lauseid olen sinna kirja pannud. Minu "märkmik" on rohkem see blogi siin. Aga kuna peame oma märkmikud ka üles pildistama, siis pean vist mingit juttu sinna juurde mõtlema ja minu jutt seal muidugi on eesti keeles, seega edu lugejale. 

Loengu lõpus oli veidi aega ning saime kõik rääkida, kuidas meil siiani läinud on ja kui rahul me oleme. Kuna üle poole ajast on juba möödas, siis huvitas Gautet, et mida me soovitaksime tal järgnevatel aastatel teisiti teha. Ehk siis pidime rääkima sellest, millest oleme puudust tundnud ning millega me rahul pole. Mõni oleks tahtnud rohkem suusatunde, mõni rohkem matku. Mis kõigil ühine, oli see, et siia tulles oleks me võinud rohkem infot omada nii varustuse kui ka selle kohta, mida me siin täpselt teeme. Me saime küll varustuse nimekirja, kuid see oli selline üldine. Väga raske on endale näiteks saapaid valida kui ei tea täpselt, mis tingimustes sa nendega toime pead tulema. Gaute pani kõik kenasti kirja ning arvatavasti muudab järgneval aastal nii mõndagi. 

Täna oli viimane norra keele tund. Õppisime riideesemeid ning kehaosi. Lugesime dialooge, kus tegevus toimus bussis ja kaupluses. Kui siiani on pea iga tund keegi teine saanud naeru kihistada, sest mõni norrakeelne sõna tema keeles midagi piinlikku tähendab, siis täna oli eestlaste kord. Norra keeles on suu en munn ning en seal ees näitab seda, et tegemist on suvalise suuga. Kui on kellegi konkreetne suu, siis on munnen. Mitmuses on suvalised suud munner ning kellegi kindlad suud munnen. Eksam on kahe nädala pärast ning suuline. Peab oskama endast rääkida, küsimustele vastata ning pidama dialoogi teise eksaminandiga. 

Lõpetuseks mõned fotod suusamatkast, mida mul siis veel ei olnud kui sellest kirjutasin. Pildistatud on need Monika poolt ning on ikka suur vahe küll, kas pilt on tehtud mobiiliga või korraliku kaameraga. 


Tere

  
Minu sisemine laps sai välja


Meie telgi rahvas


Mu sokid ja mu suusasaapad


Ka seda sai proovida


Õhtuse lõkke jaoks


Laager


Minu outdoor nägu


Suu sööki täis


Kalastan

Kommentaare ei ole: